Proces verbal incheiat astazi, (sau poate maine, depinde de soarta vitregiei natiunii)… iunie 2010, de catre subsemnatul Gheorghe R. Gheorghe in prezenta martorilor Steluta Cazacescu si Fluierica Fagesanu, domiciliati in Blvdul Transhumantei nr. 89, comuna Cainesti. Noi toti (8 persoane, unii fiind copii in lipsa de bone ale martorilor) aici de fata i-am audiat pe paratii si am capsat laolalta declaratiile dumnealor cu capsatorul de la Registratura pentru care am semnat alt proces verbal ca-l returnez deindata ce termina dna Frunzis procedura de data entry cu tarasenia asta.

 Ciobanul Marin: In ziua de (…a se modifica ulterior), in timp ce driblam mioarele sa fenteze tufisurile si haurile, il gasii pe Vasile langa dna oaie Miorita cu o penseta in mana incercand sa smulga firele din blana dansei, manifestandu-se ca un atacant diletant. Catalogand imediat fapta drept fault in careu, m-am dus la fundasul Ion si l-am pus arbitru momentan, in timp ce eu am luat-o deoparte pe dna Miorita pentru declaratiile fierbinti imediat dupa tignalul de pauza intre reprize. Dna Miorita nu a zis nimic, insa s-a comportat faptic ca o diplomata, prin aceea ca tacerea e de aur, varza, viezure, branza, ca altfel te mananca zdupul in tara asta, dom’le. Ii dau cuvantul lui Ion, ca ne-ati dat doar o foaie la amandoi, el unde mai are loc sa scrie acu’?

Ciobanul Ion: Sa va zica dl. Marin unde e fluierul lui Vasile la ora actuala! Desi si eu stiu, dar n-as vrea sa spun, sa nu se panicheze lumea mondiala. Intrebati la stana lu aia din Vilderdreg…Bildungbang…aaa, asa-asa, dle Gheorghe ca dvs sunteti intelectual, Bilderberg Light. Aceste persoane locuiesc in bunkere sub Sarmizegetusa, scrisei adresa pe-aci pe undeva pe-o hartie, dar mi-a luat-o dna dactilografa sa i-o dea lu fetita dansei sa coloreze, ca nu mai tacea din gura.

Ciobanul Vasile: Intr-o zi fara insemnatate, curgand pe-a timpului spinare la fel ca toate celelalte zile dinainte si dinapoi si mai ales de la stanga-dreapta, ma asezasem pe un bolovan insignifiant din mezozoic sa consult harta paradigmelor din palma despre viitorul meu professional la stana (…ilizibil). Nu-mi amintesc precis cate ore, ere au trecut, dar stiu ca am umplut jumatate de caiet dictando cu planuri si schite si mai ales cu citate din carti de self-help (a se infiera limbajul de coca-cola). Simteam eu ca nu e ceva in regula cu mine si, desi stiam ca normalitatea este imposibil de definit, plus ca totul e iremediabil si etern misterios, m-am gandit ca macar ca exercitiu intelectual sa performez o auto-analiza ad-hoc. Recunosc in scris ca dl ofiter Bradut m-a facut sa inteleg ca auto-analizele sunt chestiuni de weekend care nu se infaptuiesc in timpul programului de lucru pentru care sunt remunerat din banii cetatenilor care cumpara lapte, branza, carne, lana din munca mea.  Recunosc si ca nu mi-a trecut prin cap acest aspect pana nu a fost clarificat de dl ofiter mentionat mai sus. Marturisesc ca mare branza si stufat, ca sa zic asa, nu a iesit din auto-analiza mea. Dar de ce, ciobane?, veti intreba vag nepasatori. Deoarece m-a intrerupt Miorita, de aceea! Cine este aceasta doamna Miorita?, ma mir si eu laolalta cu dumneavoastra. Ok, o scurta bio, la insistentele dlui Gheorghe, cu specificarea ca personalitatea unei oi, etern feminina, este definita de mult mai multe aspecte inefabile decat lasa sa se inteleaga blanita si codita sa abia vizibila. Dna Miorita este urmasa oii care I-a furnizat nebenevol cusma lui Burebista. Wow, veti spune, this is fabulous!  Everything is tarabostes, zic eu, Vasile, punct si initialele alaturi CV, modificat ulterior. Pe de alta parte, dle Gheorghe, privirea dumneavoastra e incarcata de desertaciune daca va inchipuiti ca ma puteti intimida cu sprancenele dvs asimetrice groase cand vi le incrucisati la scrisul meu! (dna Steluta a votat impotriva la propunerea de a se sterge fraza de mai sus din prezentul proces verbal, in timp ce eu, dl. Gheorghe, m-am enervat, dupa care am dus capsatorul la Registratura.) Mai bine uitati-va la dna Miorita K. Doinita si intrebati-o pe ea de ce s-a furisat pe la spatele bolovanului meu si a racnit un beeeheehee total neprogramat, astfel incat sinusurile mele au preluat ecoul si mi-au dat o durere de cap teribila cuplata cu o amnezie profunda despre cine sunt, de unde vin, dar tot am apucat sa gandesc cu voce tare, care esti mah, ala care n-a incuiat poarta la stana, de-a scapat oaia pe miriste? Acum, si lupii au blana de oaie cateodata, dar si oamenii, vezi best-sellerul In Sheep’s Clothing: Understanding and Dealing with Manipulative People, de George K. Simon. Din pacate pentru cultura dvs generala, dle Gheorghe, nimeni nu a scris pana acum despre manipulative sheep in sheep’s clothing, altfel astazi nu am fi fost aici unde suntem. A propos, dar macar stiti unde suntem? Caci de 2000 de ani, se zice, suntem la rascruce de drumul matasii cu drumul gazarului, odihnindu-ne ca gargarita pe bolovan, speriindu-ne la nesfarsit de-un biet beee heee heee neavenit din partea unei oi care chiar este o oaie, dle Gheorghe! Asta nu vreti dumneavoastra sa intelegeti, dar daca doriti o epifanie si vreti sa intelegeti, am adus cu mine un dictionar explicativ al limbii oieresti, unde la litera A veti gasi “Aaa be he he”, un strigat sublim de lupta cu domesticirea de catre om. (Dna Steluta, stiati ca oaia e mai predispusa decat omul sa produca hormonul fericirii, datorita exercitiilor in aer liber efectuate zilnic? Ha ha ha…hmmm, redevin serios si ganditor. ok, va rog sa ma scuzati, dar pana si trivia tre sa fie politically correct in ziua de azi?!) Si nu, nu am replicat nepoliticos la adresa dnei Miorita, nu am scalambait-o si nici nu am intentionat s-o irit, astfel incat sa-i cauzez instincte renascute si sa ma loveasca in ceafa cu piciorul dumneaei dreapta spate. Consider ca a reactionat disproportionat cand a chemat pe ciobanul Marin, iar acesta, insotit de dl Cioban Ion, mi-au confiscat fluierul, a propos, notati, va rog, ca acest fluier a apartinut renumitului Vlad Tepes. Va rog eu mult sa va uitati cand aveti un moment de interes fata de adevarurile universale ca e un buton la capatul de jos care activeaza o teapa in varf. Cei doi domni Ion si Marin de la stana mi-au…cu fluierul…steaua maneaua nunta…(MiSaTerMiNatPasTaLapiX…)

 Miorita K. Doinita: AAA. 2012. 

*************************************************